۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تخم مرغ توانستیم ۱۰۰ هزار تن از آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

به گزارش گار نیوز،  ابراهیم حسن‌نژاد طی مراسمی با بیان اینکه ساماندهی زنجیره تولید طیور از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: بازار گوشت سفید در کشور نوسان‌هایی داشت که ما درصدد ساماندهی زنجیره‌های تولید طیور در کشور هستیم.

وی  از تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت طیور در کشور خبر داد و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تولید گوشت سفید در سطحی بالاتر از نیاز کشور، در راستای ذخیره‌سازی و صادرات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: سیاست مذکور در بخش تولید تخم‌مرغ هم اجرایی شد که موفقیت آمیز  بود، به گونه‌ای که امسال با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این محصول توانستیم ۱۰۰ هزار تن از آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

حسن‌نژاد با اشاره به این که در بخش گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه هستیم، عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به تولید گوشت قرمز کشور به انجام اقدامات ناسازگار با توسعه روستایی بر می‌گردد. همچنین تغییر کالبد روستایی و شیوه گله‌داری یکی از عوامل موثر در کاهش تولید گوشت قرمز در کشور است.

منبع :

ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *